اتوکلاو ماتیسا

مراحل اتوکلاو سازی تجهیزات دندانپزشکی

 

عملکرد اتوکلاو دندان معمولاً به 5 مرحله تقسیم می شود:

در مرحله اولیه عقیم سازی بخار ، پمپ اتوکلاو دندان تمام هوای موجود در محفظه استریلیزاسیون را پاک می کند تا خلا ایجاد شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت ، هوای داخل به عنوان یک مانع عمل می کند که مانع از رسیدن بخار به تمام ابزارها در نسبت مساوی می شود.

پس از خروج تمام هوا از محفظه اتوکلاو دندان ، بخار شروع به جریان در داخل می کند. فشار داخل محفظه بیشتر از فشار اتمسفر است که باعث افزایش نقطه جوش آب می شود. به لطف آن ، بخار داخل می تواند به دمای گرمتر از 121 تا 134 درجه سانتیگراد برسد (بسته به مدل انتخابی شما).

هنگامی که درجه حرارت داخل محفظه اتوکلاو دندان به نقطه جوش خود می رسد ، تمام تجهیزات داخل آن برای مدت زمان از پیش تعیین شده ای که توسط سازنده دستگاه ضدعفونی کننده بخار دندان تعیین می شود ، در آنجا نگهداری می شوند. این در اصل زمانی است که دستگاه می تواند با کمک بخار فشار بالا که به دمای بیش از 100 درجه سانتیگراد رسیده است ، میکروب ها را از بین ببرد.

پس از از بین بردن همه میکروب ها ، بخار از محفظه خارج می شود و تمام ابزارهای داخل آن در خلاء خشک می شوند.سرانجام ، به عنوان آخرین مرحله چرخه اتوکلاو سازی دندان ، فشار داخل محفظه به سطح جوی اولیه کاهش می یابد.پس از این ابزارها را می توان ذخیره و مجدداً برای اهداف بالینی و جراحی استفاده کرد!

 

بنابراین یک دندانپزشک باید از چه نوع اتوکلاو استفاده کند؟

در حالی که اتوکلاو های دندانپزشکی قطعاً راهی برای پیشروی هستند ، زیرا محبوبیت دستگاه های ضدعفونی کننده بخار دائما در حال افزایش است ، مجموعه وسیعی از محصولات وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. معمولاً 3 کلاس اصلی اتوکلاو وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید:

 

کلاس N (جمع و جورترین اتوکلاوهای کوچک)

کلاس B (با نام مستعار "اتوکلاو بزرگ کوچک" یا "متوسط")

کلاس S (انواع دیگر اتوکلاوها ، از جمله بزرگترین دستگاههای ضدعفونی کننده بخار)

استریل کننده های بخار کلاس N در اصل اتوکلاو های کوچک دندانپزشکی هستند که اگر به دنبال بیشترین راه حل برای صرفه جویی در فضا هستید و فقط باید مواد خاصی را استریل کنید ، عالی هستند. "N" مخفف "محصول جامد برهنه" است ، بنابراین مراقب باشید ، زیرا از این ضدعفونی کننده های بخار دندان نمی توان برای درمان پارچه هایی مانند منسوجات استفاده کرد. این اتوکلاو ها همچنین همیشه از خلاء توضیح داده شده در بالا استفاده نمی کنند.

 

کلاس S یک دسته اتوکلاو را تعریف می کند که جزئیات آن کمتر است ، جایی که جزئیات بیشتر در توضیحات فنی ارائه شده توسط سازنده یافت می شود.

اگر واقعاً بهترین اتوکلاو را برای دندانپزشکی خود می خواهید ، باید به دنبال اتوکلاو کلاس B بروید ، درست مانند ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​Celitron Azteca AC. حرف "B" مخفف "بزرگ کوچک" است ، به این معنی که با وجود اندازه کوچکتر آنها (که اگر در کلینیک دندانپزشکی بزرگ کار نمی کنید نیز عالی است) ، آنها می توانند عملکرد عالی را ارائه دهند. اتوکلاو ماتیسا نیز یکی از بهترین گزینه های برای مطب دندانپزشکی است که از نوع کلاس B است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد